Dagens, allmänna

Ja, då sitter vi här igen. I min lilla, smått ihoppackade lägenhet.
Sitter just nu och kollar på Hellboy 2 på datorn. Rätt rolig än så länge. My kind of movie så att säga.
Fortfarande inte bra från de bakterier eller virus jag fått i mig. Känner mig lite friskare i skallen dock, alltid trevligt
Överlevde hela arbetsdagen, även om jag var smått sugen på att gå hem vid lunch, min motivation var smått slutkörd då

ca 100 sidor in i nya boken. Än så länge har jag läst om könsroller och hur på vilket sätt vi genetiskt föds till man/kvinna. Då tänker jag inte på de fysiska delarna, dem har vi ju rätt bra koll på :) Utan självklart på de psykologiska delarna, de som gör att vi mentalt agerar olika.
Dock ser jag mest fram emot det som kommer i boken. Han har börjat uveckla lite vilka olika roller människor tar, men ska gå på djupet med de, som enligt honom är grunden till alla människotyper som finns

En intressant tanke som kommit upp i flera över böckerna nu, är ialla fall dess förlärlek till att lära ut att saker och ting inte är goda eller onda, utan att allt är de båda. Att även om vi gärna vill se saker i svart och vitt, så kan faktiskt saker vara båda sakerna, därimellan osv. Det är rätt intressant när man läser deras exempel på hur vi i genom alla samhällen fortsätter med att kategorisera efter just gott mot ont, även om detta alltså är en psykologisk omöjlighet.

jaja, nog om det. åter till filmen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0