Dagens, psykologi

Precis hemkommen från biblioteket. Har länge gått och funderat på att försöka läsa lite om beteendevetenskap och grupppsykologi. Men kanske inget man går och betalar flera hundra kr för böcker man sen kanske aldrig läser. Då är biblioteket dagens räddare.
Böckerna jag nu lånat är.

Sexualteori av Sigmund Freud. Med tanke på hur känd han är så måste han ju lagt fram en del intressanta teorier, dags att gå till djupet med dem.

Sådana är vi av Jarl Jorstad. enligt info på baksidan är det psykologisk bergodalbana, genom livets gång. Lite småintressant då den verkar ta upp mer vardagliga saker ut ett psykologiskt perspektiv

Den Jungianska myten av Edward F. Edinger.  Den här måste jag nog läsa innan jag fattar vad den handlar om. Men om jag fattar texten på baksidan rätt, handlar det om psykologi och Gudstro

Så, nu har ialla fall jag att göra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0