2 red bull om dagen?

Ja, vad tror du?
Farligt, eller ofarligt?

Vilka riskfaktorer finns det? Bättre eller sämre en läsk?

Självklart så skulle det vara bättre om jag drack vatten eller annat istället, men det är ju inte lika roligt.

Enligt vad som står på burkarna är det rekomnederat att man dricker max 5 om dagen, vilket jag självklart väldigt sällan kommer upp till. " blir ibland på fest osv"

Däremot så blir det nog en eller två de flesta andra dagarna.
Har lärt mig själv att mer än 2 på en dag vill/ska jag inte dricka då jag reagerar för starkt på koffeinet och får svårt att sova.

Men hittar inga direkta bra artiklar som tar upp om det är farligt,eller bara skitsnack det man läst i kvällstidningarna.
Vad tror du?


Kommentarer
Postat av: Maja

Jag tror inte att några så kallade "flytande kalorier" är bra.. De ger dig ingen mättnadskänsla men innehåller endå rejält med kalorier. Men om du inte bryr dig om det så tror jag det är i princip ofarligt ;)
Varför vill du just dricka red bull? roligt hurdå?

2008-04-28 @ 10:24:35
URL: http://twoin0ne.blogg.se/
Postat av: Alex

Neh, tycker mest det är gott. Och själva kalorintaget borde jag väl bry mig om, men är för lat för att orka :) haha

2008-04-29 @ 08:53:12
URL: http://lovehatereligion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0