Dagens, hat/religion

Dagens hat är faktiskt en blogg.
Och det är inte sjävla bloggen jag hatar, utan det ämne personen i fråga tog upp.
Tydligen hade hennes nästan 5 åriga barn dött i cancer och igår hade varit barnets 5:årsdag.
Klarade knappt av att läsa de inlägg hon skrivit om den kamp och den smärta mamman upplever nu när hennes barn är borta.

Och det är något som verkligen är värt att hata. Döden. Något inte många vill ta i. Vi har inget svar. Vi vet ju faktiskt inte vad som händer när vi dör. Eller jo, vi vet att kroppen försvinner, men thats it.
Och det skrämmer nog många. Vet att det skrämmer mig. Det är ju trots allt, så vitt jag vet, det enda liv vi får.

men det som får mig att hata den som hända detta unga barn är just att det var så litet. Den har ju inte fått chansen att uppleva något av det roliga med livet, inget av det som gör en till människa. Och den oerhörda smärta den ger till folk runtomkring.

Det är faktiskt värt att gråta för :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0