intressant frågeställning

Hittade denna hos en annan bloggare, rätt coola frågor

Skulle du lämna Sverige för "din största kärlek" om du visste att du aldrig skulle kunna återvända?

Svar: Om jag "visste" det var min största kärlek, absolut, det skulle jag göra. Finns telefon, videosamtal och massa annat man kan göra för att hålla kontakten med familjen, samt att de kan ju resa till mig


Skulle du kunna i någon situation mörda någon?

Svar: Nej, inte mörda, mörda är att ta någon annans liv utan att mitt eget liv är i farosonen, då skulle jag inte kunna göra det. Däremot dråp, självförsvar... en helt annan sak


Du blir kär i din bästa väns pojkvän/flickvän. Vad skulle du göra?

Svar: Vägra låta känlsorna ta överhanden, i värsta fall dra ned på kontakt med vännerna för att undvika nått händer. Lätt säga, men ialla fall så jag skulle vilja göra


Skulle du sälja din vänstra tumme för 200.000kr?

Svar: Nej, när pengarna är slut skulle jag börja sakna min tumme, så never


Du får reda på att din pojkvän/flickvän har deltagit i en porrfilm. Vad skulle du göra?

Svar: Skulle mest fundera på varför jag inte fått reda på det tidigare, men tillhör det hennes förflutna, så får det stå för henne. Vi gör alla saker som vi senare kanske ångrar


Skulle du kunna offra dit liv för någonting/någon?

Svar: LÄtt att säga, men ja


Om du misstänkte att din flickvän/pojkvän var otrogen mot dig, skulle du läsa hennes/hans dagbok?

Svar: Nej, gör jag det och det visar sig att hon inte var otrogen, skulle jag förstört hennes förtroende för mig. Bättre vara ärlig, konfrontrera henne och fråga hur läget ligger: helt enkelt lita på henne


Du är hemma ensam.
En främling knackar på din dörr och säger att han blir jagad av en mördare och behöver låna telefånen.
Skulle du släppa in den personen?

Svar: Oj, beror på personen, känner jag att något inte står rätt till så ringer jag nog från mobilen jag har i fickan, och släpper inte in dem.


Du hittar en plånbok på gatan med 10.000kr i. Skulle du behålla den?

Svar: Nej. Gör mot andra som du själv vill bli behandlad. Jag skulle gå till polisen med det


Skulle du kunna dränka en kattunge för en resa till Paris?

Svar: Aldrig, det är kallt och hjärtlöst.


Ditt hus brinner och du kan bara ta med dig en sak, vad skulle du ta med dig?

Svar: Så länge jag och de jag bryr mig om kommer ut, spelar det mig ingen roll. Resten får försäkringen ta hand om ;)


Du har tre val. Skulle du rädda 10.000 människor i Indien,
40 människor i din skola eller din bästa vän?

Svar: Vill säga 10,000, men de närmast hjärtat är alltid mest värt. Så principiellt 10,000, men troligast min bästa vän


Din bästa väns pojkvän/flickvän är otrogen mot henne/honom. Du gillar din väns partner mycket.
Skulle du berätta för din vän att hennes/hans flickvän/pojkvän var otrogen mot henne?

Svar: Pratar självklart med personen som är otrogen först, bestämmer sig den personen för att inte berätta, då måste jag berätta, även om det skulle komma att smärta mig och den berörda oerhört. Bättre leva i en smärtsam verklighet, än en bekväm lögn

Riktigt roliga frågor som sagt


Kommentarer
Postat av: Crazypill

kanske jag med ska svara på ... =)

2008-02-06 @ 10:46:47
URL: http://spiderchick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0