Total sanning?

Finns det något som kan kallas en total sanning? Den ultimata förklaringen till allt? Just de svaren som får alla dina frågor att försvinna, just de orden som skulle få hela mänskligheten att lägga ifrån sig sina skillnader följa samma mål?

Ja du, personligen så tror jag inte det längre. Även om jag i vissa lägen kan tro på en "absolut" sanning, så tror jag att människor är för individuella för att alla någonsin ska kunna forma sig efter ett givet mönster.

Och hur ska man någonsin kunna ta reda på vad denna sanning är? All information vi har idag är ju på något sätt partisk och färgad av den eller dem som skrivit inehållet. Jag tror inte att det finns någon information som är opartisk. För oavsett vem som skriver, så skriver han/hon alltid ifrån sitt eget perspektiv, för det finns ju inget annat perspektiv att skriva ifrån.
Och självklart finns det saker att lära sig från all den information som finns nedskriven, det säger jag inget om. Men frågan är om det finns någon information som man helt och fullt kan lita på?
Vad tror du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0