Stagnerad viktnedgång?

Ja, ska väl egentligen inte klaga.
Ligger nu på 4kg minus sedan start, har gått ganska exakt 4 veckor sedan jag startade.
Men stör mig ändå lite. Har legat på 1000-1300 kcal underskott varje dag(där metabolism och träning tillsammans ger det här underskottet) har ätit till ett värde av ca 1800kcal om dagen och med +200g protein, ca 30-40g fett och så nära 0g kolhydrater som möjligt.
Kör alltså en så kallad termogen diet" har nog nämt det förut"
På träningsdagar har jag ett lite högre kolhydratsintag före och efter träning, ligger på max 100g kolhydrater då, sammanlagt.
Kör 40-50 min promenader 7ggr i veckan, samt mycket vardagsmotion med att gå i trappor och vara ute och gå på rast och luncher.
Har en stegräknare på mig,så jag får en uppfattning, ligger på ca 15,000 steg om dagen, plus träning.

Har alltså kört en ganska strikt diet, men "fuskat" lite på helgerna, ett par öl och någon glass har åkt ned, men aldrig att jag kommit över 2000kcal, så fortfarande underskott på 1000kcal.

Borde jag inte fortsätta gå ned i ganska bra tempo då?
Har 2kg kvar, de ska bort :)

Kommentarer
Postat av: Emma

vad flitiga ni är du och jossan =) Jag antar att jag får ligga ensam i vassen på stranden i sommar haha.. Sen att viktnedgången stannar av lite är ju inget ovanligt.. håll i bara så =) Hoppas allt är bra annars. Kram Emma

2008-06-04 @ 11:16:36
URL: http://emsv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0