Överlevnad

500kcal om dagen, för att överleva. Det är vad du behöver få i dig i en överlevnadssituation för att kroppen ska fortsätta fungera.
Att dagligen äta under det här värdet är alltså ett långsamt sätt att ta livet av sig?

Ca 1300-1600kcal om dagen ska ätas för att kroppen inte ska gå ned i svältläge. Är kroppen i svältläge, kommer man inte gå ned i vikt lika lätt. Eftersom kroppen går ned i sparläge, så kommer de ta till sig minsta lilla grej man stoppar i sig, och därför motverka de resultat man är ute efter.

Kommentarer
Postat av: steph

men jag är såkallat normalviktig. då är det svårt att gå ner i vikt genom att "äta rätt" . Ångesten och paniken är ju inget jag bara kan ta bort. Den finns där oavsett om jag vill eller inte.
Sen tror jag att jag är destruktiv som person, om jag inte skulle göra såhär skulle jag göra något annat. Tex, skära mig. Då har jag det hellre som jag har det nu. Faktiskt.

2008-05-07 @ 15:47:36
URL: http://myprecious2.blogg.se/
Postat av: Pierre

hehe! Det är fan sant.
Kärlek är vad det är...
Kärleken gör ju ont ibland hahaha...
Ha de mannen!

2008-05-07 @ 16:07:45
URL: http://pierretauberman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0