Shit, vad mättande

Kör en ganska "strikt" mathållning just nu.
Försöker hålla mig till protein och så mycket protein jag kan få i mig.
Det gör att man inte har så mycket att välja mellan, kräver lite mod, så man vågar testa nya saker.
ialla fall, stekte upp kyckling i bitar, kryddade rätt rejält, måste ju vara lite smak. Sen tog vi keso och räkor och blandade.
Blev riktigt gott och mättande. Mums :)

För de som vill veta... och för alla de som bara läser och utsätts för det här ändå så ligger jag nu på ca 1700-2000kcal om dagen i intag. Det är beräknat på att jag ska vara ute och gå ca 3 timmar, eller ca 18.000 steg om dagen som träning.
Om jag tränar mer, tex volleyboll ökar jag intaget för att passa ca 1000kcal i nedgång.

De matideer jag går efter kallas ofta en termogen diet, då man alltså vill minimera kolhydrater och maximera proteinet.
Men det handlar på inga sätt och vis om en svältdiet, jag äter ca 4 ggr  om dagen och varje måltid innehåller då alltså ca 300-500kcal. Det tråkiga med den är alltså att maten inte är så varierande, men eftersom jag bara kör den här till semestern"4veckor" så kan jag leva med det.
Men när semestern börjar då är vi tillbaka i gamla spår, eller ialla fall mer slappt, inget räknande då

Nog om det, tvätt och dusch ikväll. upp 06.30 och ut och gå. woho :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0