Snart är det helg :)

V.1
D.5

Ja, snart en vecka med "nya" livet. skönt känna att jag är igång nu. Enda problemet som är kvar är väl att hålla i med det också.

Har iall fall sedan i måndags gått en morgonpromenad på ca 30-40 min för att sen äta frukost på jobbet.
Har fungerat riktigt bra och känner mig redan piggare på morgonen och med mer kraft när jag kommer till jobbet också.
Stegsnitt senaste 7 dagarna har legat på: 18,779steg. Det är jag helt klart nöjd med, då jag räknat intag och uttag på ca 15,000 steg
Viktnedgång verkar dock vänta lite på sig och får nöja mig än så länge med minus 0,3-0,4kg
Midjemått är ned 4 cm och stussmåt 3-4cm.
Så det känns ju klockrent. Troligtvis beror det på att jag inte druckit mjölk på hela veckan, och då slipper att magen strula och va elak.

Än så länge känns det riktigt kul, känner mig piggare, starkare och fräshare i kroppen. Verkligen guld värd att sluta med socker och kcalbomber som pommes och pizza :)  Helt klart lite tråkiga mat man äter, men är också hungrigare när jag väl äter, så maten smakar bättre än på länge.

Det tråkigaste med det här är att jag inte borde gå tillbaka till mina "old ways" Så ska jag ta hand om min kropp är det bye bye till godis, öl, chips, osv osv... :)
Fast ska vi vara helt ärliga, det lär ju aldrig hända ;)


Kommentarer
Postat av: s

ena sidan utav mig säger : det är fel, du behöver näring. Du är värd att må bra , och leva.
den andra : du är inte värd något, du mår bättre utan det där. du är fet, äcklig och ingen kan älska dig så fet som du är. du tar för mycket plats..

Den rösten lyssnar jag mest på.

nånting i mig säger ju att det är galet. Men jag vil bara bli smal.

2008-05-09 @ 15:28:25
URL: http://myprecious2.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0