Viktnedgång och hårdkörning

V.4
D.2
Ja, snart en månad har jag kört denna regim av hård kosthållning och rigoröst gående... Haha
Nja, nästan så ialla fall. Lite har man som sagt unnat sig och det har nog tagit ett par veckor att komma in i nya banor.
Efter ca 3 veckor nu ialla fall så är resultaten lovande.
Midjemått har gått ifrån 95-86. Alltså chockerande 9cm.  Blev smått paff själv, då jag aldrig sett att jag haft lite mage, men skönt se att den försvann så snabbt.
Viss förklaring i det här kan vara att jag kraftigt dragit ned på mjölkdrickande samt i princip slutat med socker och liknande ontyttigt. Kul är väl ialla fall att det gått nedåt
Stussmåttet har inte kännt lika viktigt, men kul se att även där sjunker måtten.
Gått ifrån 105"har jag för mig" till 97cm. Så det är ca 8cm nedgång. Känns också som rätt rejält faktiskt :)

Vikten då? ja, det har gått lite i vågor, men ialla fall gått nedåt hela tiden.
Precis i början gick det sjukt sakta så jag fick lägga om kosten ännu lite mer och sen tog det fart.
Sammanlagt har jag gått från 75,1kg till 71,7kg, senaste mätning.
Det ger alltså en viktnedgång på 3,4kg på tre veckor. Vilket alltså skulle kunna sägas vara ganska exakt det jag behöver gå ned för att hålla mig till min plan.

Jag har nu tre veckor kvar, " den här inräknad" min målvikt är under 70kg, eller mer exakt 69 kg.
Mitt visuella mål var att få fram magrutor, och även om det fortfarande kanske är möjilgt, så ska det nog till lite tur, då jag tror jag 65-68 är mer den vikt jag ska ned på för att kunna deffa fram rutorna.

Jaja, når jag mina 70kg så får jag vara riktigt nöjd, kul se att saker och ting fungerar :)


Kommentarer
Postat av: Bea

Bra jobbat! :) Hur lång är du?

2008-05-27 @ 22:00:37
URL: http://twoin0ne.blogg.se/
Postat av: alex

tack :) lite av en kortis. 171cm :)

2008-05-28 @ 10:00:46
URL: http://lovehatereligion.blogg.se/
Postat av: ellie

Grattis =)

2008-05-29 @ 10:31:49
URL: http://hard-to-find.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0