505: Tankar, eller bilder?

Låg i sängen i natt och försökte somna. Stilla ut alla tankar som surrade i huvudet. Märker vilket kaos det är där uppe. Speciellt på kvällarna. Tankarna bara stuttsar mellan varandra och många ggr har de inte med varandra att göra. Känns som om hjärnan fångar upp allt den sett under dagen och sätter ord på den, just när jag ska sova.

Har börja försöka att stilla hjärnan på kvällen genom att tvinga mig själv att endast tänka i bilder, eller tänka utan ord.
Svårare än vad jag trodde. Kräver en hel den fokus, annars tränger tankarna genom.
Tänker först på en låga från ett ljus. Och försöker blocka bort alla ord som förklarar hur ljuset ser ut. Ser det endast framför mig. Verkar ialla fall fungera. Det lugnar ned och får en att slappna av.

Tänkte på det im orse. När du vaknar, så har man inte många tankar i skallen. Det enda jag tänkte på var sömn och hur varm sängen var :)


Kommentarer
Postat av: Josefin

Hahaha. ja kärlek=) haft långt samtal med chefen om negativt tankesätt vad det kan få för konsekvenser. Bara så du vet jag vill ändra mig och jag kommer också att göra de.

2008-11-18 @ 12:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0