510: Civilekonom, me?

Är det en potentiell framtid för mig? Funderat mer och mer på att gå vidare och faktiskt börja studera lite igen. Tydligen tycker jag ju det faktiskt är rätt roligt, så varför inte.
Det är ju en frågan om att hitta just den där utbildningen som man verkligen vill plugga.
Och just ekonomi verkar riktigt roligt faktiskt. Mycket av sånt jag tycker är intressant.
Det är väl det och psykologi som skulle vara intressant.
Men det är mycket att bestämma sig för. Vi pratar 4 års utbildning, en halvering av min inkomst under de åren, samt en studieskuld på upp till 250.000 kr, vilket i sig är sjukt mycket pengar.

Måste kolla lite vad för psykutbildningar jag kan läsa också, så jag verkligen vet vad jag vill.
Känns som om det är hösten 09 som gäller om jag någon gång ska bli student. Kolla över ekonomin nu under våren, få undan lite pengar så man klarar sig.
Skam den som ger sig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0