Eagle Eye

Terrorism, snabba biljakter, djupa politiska intriger och gott vs ont.
Kan det bli mer amerikansk?
Nja, hurvida det stämmer vet jag inte mycket om, men något jag vet är vad jag tycker om filmen Eagle Eye

Två människors liv förändras plötsligt en dag av ett samtal från en mystisk kvinna. De dras snabbt in i en härja av, ja precis det jag skrev om tidigare ;)

Svårt att berätta för mycket utan att första storyn, och det vill vi ju inte. Är ju trots allt en hel del fler människor som planerar se filmen, och vem är jag att förstöra deras nöje.
Sen kan det ju ifrågasättas hur många som kommer läsa min blogg innan den sker, men som sagt, dumt skaffa sig fler ovänner än man klarar av ;)

Som ni kanske redan förstått är det enligt min uppfattning en ganska standard amerikansk actionfilm vi pratar om här. Något det kanske till och med finns för många av. Men som någon känd människa säker sagt någon gång: Varför skapa något nytt när du kan återanvända det andra redan skapat åt dig?

Åter till filmen. Jag gillade verkligen den här. Storyutveckling, actionscener, rollsättning osv osv. Ända fram till ca halva filmen. Sen dog den totalt. Sjönk lika snabbt och kallt som Titanic och Leonardo DiCaprio 1912(1997)
Efter detta stördyk ner i en grav av medelmåttiga filmer slutar den helt och hållet engagera mig. Det blir snabbt tydligt hur den ska sluta och även om vissa försök till återupplivning görs går man ifrån bion med en svag smak av besvikelse.

Nu ska jag egentligen inte vara så elak, för filmen är helt okej. Men när filmen skruvar upp mina förväntningar så pass bra, känns fallet ännu hårdare för mitt redan så filmsargade hjärta.

Gå gärna och se filmen, gärna med någon du tycker om. Om det visar sig att även du tycker denna film lämnar dig med besvikelsens bitterhet, ja då har du ialla fall någon att dela den med ;)


btw, spännade poster, eller hur :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0